Európsky týždeň financií (22.-26. marec 2021)
Každoročne sa počas jedného marcového týždňa konajú vo viacerých
krajinách stovky aktivít na podporu finančnej gramotnosti v Európe. Jednou
z aktivít na Slovensku je to Európsky kvíz o peniazoch organizovaný
Slovenskou bankovou asociáciou v spolupráci s Nadáciu pre deti Slovenská.
Do ktorého sa tento rok zapojilo aj jedenásť odvážnych ôsmakov, ktorí
neváhajú otestovať svoje vedomosti a zručnosti v počítaní s peniazmi.
Keďže aj našej škole záleží na finančnom vzdelávaní, pretože
schopnosť spravovať osobné financie je dôležitá pre každého, najmä pre
mladých ľudí. Prostredníctvom tohto článku môžete aspoň z časti
nahliadnúť do nášho vzdelávania vo finančnej gramotnosti v tomto
týždni:
6. roč.: Podnebie Ázie sa učíme aj s pomocou porovnávania klimadiagramov
2.roč. Zodpovedné rozhodovanie pri nákupe
2.roč. A už som spokojná...
2.roč. Pokladnička sa pomaly napĺňa...
9.roč.: Už vieme aký finančný rozpočet je pre nás najlepší. Schodkový nechceme, vyrovnaný môže byť, ale určite sa budeme snažiť o prebytkový. Potom aj na tú dovolenku raz pôjdeme...Všetko sme si aj zvážili a je to veru tak.
5. roč. Žiaci na základe príbehu hrdinky Adriany spoznali, aké veci je pre rodinu potrebné nakupovať, a ktoré veci sú len zbytočnosti, hoci sa na prvý pohľad zdajú veľmi zaujímavé.
7. roč.: Pri téme voda a aj v rámci Dňa vody sme so žiakmi hovorili nie len o šetrení prírodných zdrojov, ale aj o šetrení financií. Tak napr., keď sa budeme sprchovať namiesto kúpania, tak mesačne na osobu ušetríme 2,4 eur, ročne takmer 30 eur.
9. roč. Žiaci si uvedomili, že problémy (krádež kultúrneho dedičstva, nezamestnanosť, vysťahovalectvo, pracovná migrácia), ktoré riešili autori v dielach: Priamov poklad a Ako divé husi sa dotýkajú aj prítomnosti.
5. a 6. roč: Sa oboznámili čo je to percentuálna úroková miera a úrok.
6. roč.: Zahrali sme vzdelávačí kvíz cez Kahoot o peniazoch.
8. roč.: Sa zúčastnili European money quiz.eu. Kde zo 750 učastníkov najlepšie skončila naša Ester na 19. mieste, Dávid M. na 30. a Barborka a Martinka sa tiež umiestnili v prvej stovke. Blahoželám:)
6. roč.: Na hodine slovenského jazyka a literatúry sme sa pri ukážke Princ a bedár od Marka Twaina rozprávali o tom,aké rozdiely sú medzi životom bohatých a chudobných,ale aj o tom,ako sa môže človek vplyvom peňazí zmeniť.Žiaci uvádzali krásne argumenty.
9. roč.: Euro
9. roč.: Ochranné prvky na bankovkách
9. roč.: Architektúra na bankovkách
3.roč.: Hľadali sme informácie - koľko km je vzdialené miesto, ktoré navštívime počas turistického dňa. Rovnako sme hľadali, koľko eur stoja veci, ktoré by sme si na výlet kúpili.
3.roč.: Všetky zistené informácie sme si najskôr zapisovali, rátali, prepočítavali. Následne sme ich použili v našich projektoch - finančný rozpočet na turistický deň.
3.roč: Počítali sme aj rôzne iné úlohy týkajúce sa finančnej gramotnosti.
3.roč.: Prezentovanie našich projektov
3.:roč.: Výsledok našej skupinovej práce
2.roč.: Sporenie - veľká to téma. Aj na angličtine sa dá sporiť:), čo správne slovo, to získaný toliarik! :) Nuž, niektorí aj zbohatli!!! :)
4.roč.: Identifikovali sme zdroje osobných príjmov z rôznych pohľadov (výška, častosť, charakter príjmov) a následne sme sa pokúšali zarábať. Zaujímavým zistením však bolo, že činnosti, ktoré sú zdrojom našich príjmov, by nás malo aj baviť vykonávať...:)
1. roč: Naši najmladší boli hospodármi. Zodpovedne sa starali o svoj majetok a svojou prácou šetrili čas svojim rodičom, pričom sa oni sami rozvíjali. Najšťastnejší hospodár bol odmenený leňochom.
5.roč. Po prečítaní príbehu ako zvieratká piekli tortu, sme urobili odhad koľko asi by stál nákup a porovnali s cenami v Tescu.